kanelkaka

Mer kanel till folket!

Shopping

Längs med 45:an, var kommer jag faktiskt inte ihåg, så kom det en skylt med Antikvariat och mannen i mitt liv är mycket väl medveten om att min passion för dylika ställen (med gårdsbutiker i tät följd) så han frågade bara:  Svänga? …och svängde sedan.

Vi stannade till på Vita Björnens antikvariat (med både uppstoppad isbjörn och krokodil på parad i butiken) och medan jag botaniserade bland böckerna ägnade sig mannen åt skivor och socialt umgänge med några andra musikintresserade män. Det var glest med både romaner och deckare men kokbokshyllan var desto rikligare. Jag plockade åt mig diverse böcker som såg roliga ut efter en snabb bläddring och mötte upp mannen som hittat två skivor. Betalningssystemet när det gällde böcker var inte det smidigaste jag träffat på. Försäljaren satte sig vid datorn och letade upp titlarna på Bokbörsen och tittade efter det billigaste priset och drog sedan av 20%. Nu hade jag tackochlov bara fem böcker men det tog ändå sin lilla tid. De fem titlarna gick på totalt 170 kronor och då kostade Butler-boken 80 kronor.

Har redan hittat flera recept som jag vill prova, först ut blir nog brödbakning.

shopping

De två skönlitterära verken fyndades för fem kronor styck på en loppis vid Håverudsakvedukten.

Single Post Navigation

2 tankar om “Shopping

  1. Pingback: Ett Sverige i miniatyr | kanelkaka

  2. Pingback: Fynd! | kanelkaka

Lämna en kommentar