kanelkaka

Mer kanel till folket!

I svampskogen

svamskogen klar

 

En kompis tog mig med till svampskogen och det fanns alla varianter som man bara kan tänka sig. Ett himmelrike, för någon som är kunnig i mykologi. Det är inte jag, snarare har jag avgrundslika brister. Min kompis kan desto mer men den här gången ägnade vi oss åt att plocka svamparnas konung, Karl Johan. Det är visst ett makalöst svamp- och Karl Johan-år och min kompis plockade fem (5!) plastpåsar à la ICA förra helgen. Skörden den här helgen blev inte lika stor men jag plockade mer Karl Johan än vad jag någonsin gjort i hela mitt liv så jag var nöjd.

Svampskogen

Mannen var inte lika nöjd då svamp är bland det otäckaste han vet så han gav sig av på en cykeltur medan jag rensade och förvällde otäckheterna.

Single Post Navigation

Lämna en kommentar